Τους στόχους του υπουργείου Παιδείας ανέλυσε ο υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης, από το βήμα της βουλής, κατά την διάρκεια της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο «πυκνό έργο» που άφησε, όπως είπε, η προκάτοχός του Νίκη Κεραμέως, όπως μεταξύ άλλων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την τράπεζα θεμάτων, τα θέματα συμπερίληψης και τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ.
Σχεδιάζεται ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων
Ο κ. Πιερρακάκης, προανήγγειλε την αλλαγή του άρθρου 16, λέγοντας πως «πιστεύουμε στην άρση μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση». Σημείωσε, ότι δεν μπορεί η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων να έχει περισσότερους φοιτητές στο εξωτερικό, από ότι άλλες χώρες με μεγαλύτερο πληθυσμό όπως η Ισπανία. Για τον λόγο αυτό, σχεδιάζεται η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ενώ θα διερευνηθεί η δυνατότητα σύναψης διακρατικών εκπαιδευτικών συμφωνιών με μεγάλα ιδρύματα, να λειτουργήσουν δηλαδή μέσω παραρτημάτων στην Ελλάδα με αυστηρά κριτήρια και με ισοτιμία. «Δεν γίνεται να μην έχουμε καταφέρει να γίνουμε περιφερειακό κέντρο ξένων φοιτητών, μας αξίζει καλύτερα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
«Είμαστε οπαδοί των μεγάλων αλλαγών αλλά και των μικρών καθημερινών αλλαγών που αθροιστικά είναι μεγάλες αλλαγές και αλλάζουν την ζωή των παιδιών, των καθηγητών και των γονέων», σημείωσε. Παράλληλα, ανέφερε ότι η οφείλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις να αντιληφθούν ότι η κοινωνία έχει αλλάξει, η χώρα έχει ωριμάσει και οι συγκρούσεις για τα αυτονόητα γεννούν πολιτικό κόστος σε όσους τις προκαλούν.
Όσον αφορά στον σχεδιασμό, ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά στην προσχολική αγωγή, την ειδική αγωγή στα σχολεία, στις νέες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, την αύξηση των απολαβών των καθηγητών, το εθνικό απολυτήριο, την ελεύθερη επιλογή σχολείου, το ολοήμερο σχολείο σε νηπιαγωγεία και δημοτικά. Επίσης προανήγγειλε ειδικό πρόγραμμα κατά του bullying, εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων, εισαγωγή του ψηφιακού κόσμου στα σχολεία και ένα εθνικό πρόγραμμα κτιριακών υποδομών.