Οι ελβετικές αρχές δήλωσαν μάλιστα ότι για την ώρα «δεν υπάρχει καμία ένδειξη» για το πότε θα ανοίξει ξανά η σήραγγα.
Δεκαέξι βαγόνια εκτροχιάστηκαν και εξακολουθούν να είναι μέσα στη σήραγγα, μετά το περιστατικό που συνέβη στις 10 Αυγούστου, αναφέρει το BBC.
Χιλιάδες προϊόντα, μεταξύ των οποίων κρασί, λεμονάδα και ψιλοκομμένες ντομάτες σε κονσέρβα, διασκορπίστηκαν στις ράγες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εθνικής ελβετικής σιδηροδρομικής εταιρείας SBB, δήλωσε την Τετάρτη ότι η Γκοτάρ είναι μία από τις ασφαλέστερες σήραγγες στον κόσμο. «Το γεγονός ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα μάς έχει πλήξει πολύ άσχημα. Ευτυχώς, δεν υπήρξαν τραυματισμοί, αν και προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές», είπε.
Η SBB δήλωσε ότι συνολικά έπρεπε να αντικατασταθούν περίπου 8 χιλιόμετρα τροχιάς και 20.000 στρωτήρες από σκυρόδεμα.
Πάντως η μία πλευρά της σήραγγας δεν επηρεάστηκε και θα πρέπει να λειτουργεί καταρχήν για εμπορευματική χρήση από τις 23 Αυγούστου. Τα επιβατικά τρένα δεν θα μπορούν να την χρησιμοποιούν για λόγους ασφαλείας.
Η σήραγγα που άνοιξε το 2016 έπειτα από εργασίες που κράτησαν 20 χρόνια κόστισε περισσότερα από 12 δισ. δολάρια. Το έργο διασχίζει τις Άλπεις και παρέχει σύνδεση υψηλής ταχύτητας μεταξύ της βόρειας και της νότιας Ευρώπης. Εκτός από τη μεταφορά επιβατών, η σήραγγα είναι βασικό πέρασμα για τα εμπορεύματα.