Το Μνημόνιο το οποίο υπογράφτηκε το φθινόπωρο του 2022 και είχε οδηγήσει σε μια ακόμη κρίση με την Ελλάδα και το διπλωματικό επεισόδιο στην επίσκεψη του Νίκου Δένδια στην χώρα (όπου αρνήθηκε να αποβιβαστεί από το αεροσκάφος προκειμένου να μην συναντηθεί με την ομόλογο του Νάιλα Μανγκους που είχε υπογράψει το μνημόνιο) προέβλεπε την συνεργασία των δυο χωρών με την συμμετοχή των ερευνητικών σκαφών και των γεωτρύπανων της τουρκικής κρατικής εταιρείας ΤΡΑΟ για την αναζήτηση και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην Λιβύη.
Είχε θεωρηθεί μάλιστα ότι το μνημόνιο αυτό αποτελούσε το «θεσμικό» βήμα για την εφαρμογή στην πράξη του τουρκολυβικού μνημονίου του 2019 για «οριοθέτηση ζωνών θαλάσσιας αρμοδιότητας» με το οποίο επιχειρήθηκε η υφαρπαγή μεγάλου τμήματος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και η εμπέδωση της Γαλάζιας Πατρίδας.
Εναντίον του μνημονίου αυτού είχε προσφύγει ομάδα δικηγόρων οι οποίοι είχαν ζητήσει την ακύρωση του καθώς η κυβέρνηση Ντμπεϊμπά δεν έχει την νομιμοποίηση για υπογραφή διεθνών συμφωνιών που αφορούν την κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας χωρίς την συναίνεση του Κοινοβουλίου. Ακόμη είχε προβληθεί και το επιχείρημα ότι εκχωρούνται σε ξένη εταιρεία οι αποκλειστικές αρμοδιότητες για την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της χώρας που ανήκουν στην κρατική λιβυκή εταιρία πετρελαίου .
Το Εφετείο είχε κληθεί να εξετάσει την έφεση που είχε ασκήσει η κυβέρνηση της Τρίπολης στην απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου τον Ιανουάριο του 2023 που είχε κηρύξει άκυρο το μνημόνιο αυτό.
Η κυβέρνηση Ντμπεϊμπά δεν έχει μέχρι στιγμής σχολιάσει την απόφαση του Δικαστηρίου, ενώ δεν είναι γνωστό εάν υπάρχει δυνατότητα για προσφυγή σε ανώτερο επίπεδο καθώς η Δικαιοσύνη στην Λιβύη λειτουργεί προβληματικά και λόγω της διαίρεσης της χώρας.
Πάντως, εκ των πραγμάτων και όσο διαρκεί αυτή η αμφισβήτηση του τουρκολυβικού μνημονίου με δικαστικές μάλιστα αποφάσεις για την ακύρωση του, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για την κυβέρνηση Ντμπεϊμπά να προχωρήσει σε έναρξη ερευνών σε συνεργασία με την τουρκική ΤΡΑΟ.