Στο θέμα της ασφάλειας πτήσεων, η Ελλάδα αποτελεί, διεθνώς, ένα καλό παράδειγμα για την αξιοπιστία της, παρόλο που δεν διαθέτει αεροναυπηγική παράδοση ή κατασκευαστική βιομηχανία. Όμως έχει δημιουργήσει μια στιβαρή παράδοση στη συντήρηση αεροσκαφών και πολλές γενιές ικανότατων μηχανικών αεροσκαφών οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν θητεύσει στη Σχολή Μηχανικών της Olympic Air («Olympic Air Maintenance Training Organization»), μέρος του ομίλου της AEGEAN , που πιστοποιημένα και αναγνωρισμένα εκπαιδεύει μηχανικούς εδώ και δεκαετίες.
Η σχολή έχει παρουσία ήδη από τη δεκαετία του ’80 (ως μονάδα της τότε Ολυμπιακής Αεροπορίας), όπου ήταν και ο πρώτος φορέας Τεχνικής Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε, και τα χρόνια που ακολούθησαν συνεχίζει να προσφέρει υψηλής ποιότητας τεχνική εκπαίδευση, άμεσα συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Από το 2013 που ενσωματώθηκε στον όμιλο της AEGEAN, εξασφάλισε συμπληρωματικές επενδύσεις, τόσο σε εξοπλισμό και καινούρια συστήματα εκπαίδευσης όσο και σε διδακτικό προσωπικό, και σήμερα έχει εξελιχθεί σε έναν φορέα που κάνει κάτι μοναδικό στην Ελλάδα.
Επικεφαλής της από το 2012 ο Άρης Οικονόμου, μηχανικός με μακρά πορεία και εμπειρία άνω των δύο δεκαετιών στα αεροσκάφη, είναι ο άνθρωπος που μπορεί να μιλήσει καλύτερα από τον καθένα για τη σχολή, για τη σημασία της αλλά και για τις προοπτικές που προσφέρει σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο. «Η χώρα μας διαθέτει δυνατά μυαλά γι’ αυτό και βγάζει εξαιρετικούς μηχανικούς. Το ζήτημα είναι πώς θα δομήσεις ένα σύστημα εκπαίδευσης, έτσι ώστε να τους αξιοποιήσεις στο έπακρο. Το μεγάλο πλεονέκτημα της σχολής μας είναι ότι διαθέτει τη δυνατότητα να «βάζει» τους σπουδαστές της στο υπόστεγο και έτσι μειώνει την απόσταση της εκπαίδευσης από τις πραγματικές συνθήκες, τον τρόπο και τη φύση της δουλειάς», επισημαίνει ο διευθυντής εκπαίδευσης της σχολής, κ. Οικονόμου. Για να συμπληρώσει: «Η φιλοσοφία μας είναι ότι δεν καλύπτουμε μόνο το γνωστικό αντικείμενο ενός μελλοντικού μηχανικού. Δίνουμε και την απαραίτητη αεροπορική συνείδηση και κουλτούρα, η οποία είναι άμεσα συνυφασμένη με την ασφάλεια πτήσεων, την οποία ο μηχανικός θα πρέπει να έχει πάντοτε στο μυαλό του».
Το τυπικό προσόν που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να εισαχθεί στο Πρόγραμμα Υποτροφιών είναι η πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, καθώς όλα τα μαθήματα γίνονται στα αγγλικά και με αγγλικά συγγράμματα. Επίσης, εξετάζεται στα Μαθηματικά και τη Φυσική, ενώ δίνει και ένα τεστ τεχνικής αντίληψης και αν επιτύχει, ξεκινάει τις σπουδές. Κάθε χρόνο από τα θρανία της σχολής – και το «υπόστεγό» της- περνούν περίπου 1.000 άτομα συνολικά. Πρόκειται είτε για νεοεισερχόμενους που έρχονται για να γίνουν μηχανικοί αεροσκαφών, είτε για ήδη εργαζόμενους της εταιρείας που θέλουν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους αλλά και μηχανικούς από το εξωτερικό που έχουν ήδη τη σχετική κατάρτιση και θέλουν να εξελιχθούν με εξειδικεύσεις σε συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών.
Η φοίτηση για τη Βασική Εκπαίδευση είναι διετής, η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική και περιλαμβάνει θεωρητική εκπαίδευση, πρακτική (εργαστήρια κινητήρων, εργαστήρια δομής αεροσκαφών) και εξετάσεις με Πρακτική Αξιολόγηση, πάνω σε έναν κύκλο 13 θεμάτων. Η σύνθεση των σπουδαστών της σχολής, για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης δεν αποτελεί αποκλειστικά ελληνική υπόθεση, καθώς περίπου το 65% των εκπαιδεύσεων αφορά σε εκπαιδευόμενους άλλων εταιρειών με το 30% από αυτούς να έρχονται από το εξωτερικό. Γεγονός, που υπογραμμίζει το διεθνή χαρακτήρα αλλά και τη φήμη της σχολής την οποία επιλέγουν τόσο για τη διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση που λαμβάνουν όσο και για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται. Αλλά, ούτε και αποτελεί ανδρικό προνόμιο, καθώς περίπου το 23% των εκπαιδευόμενων είναι γυναίκες, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
Το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι για 3η φορά η λειτουργία της πλαισιώνεται από ένα σταθερό και συνεχιζόμενο Πρόγραμμα Υποτροφιών, από την AEGEAN το οποίο εκτός από μια σημαντική οικονομική ενίσχυση προσφέρει και επαγγελματική αποκατάσταση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία καταβάλλει το 50% του συνολικού κόστους φοίτησης, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 15.000 ευρώ και μάλιστα, σε τρεις αριστούχους αποφοίτους, προβλέπεται η επιστροφή του συνόλου ή του μεγαλύτερου μέρους των διδάκτρων! Πρόκειται για μια αξιόλογη δράση της AEGEAN που αποσκοπεί στη στήριξη της νέας γενιάς, την ενίσχυση των επαγγελμάτων του κλάδου και τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων, για την ανάπτυξη της αερομεταφοράς στην Ελλάδα αλλά και της ίδιας της εταιρείας. «Οι Έλληνες απόφοιτοι της σχολής απορροφώνται σε ποσοστό 99% είτε στην Ελλάδα είτε στην Ευρώπη. Η AEGEAN στο πλαίσιο του προγράμματος Υποτροφιών δίνει την ευκαιρία για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση στους σπουδαστές της, διατηρώντας στο δυναμικό της τους αποφοίτους, καθώς η τεχνογνωσία που έχουν λάβει είναι εξαιρετικά πολύτιμη για τη λειτουργία και την ανάπτυξη της. Έχουν δηλαδή άμεση και σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση», επισημαίνει σχετικά ο κ. Οικονόμου.
Εύλογα, το ελκυστικό του προγράμματος Υποτροφιών Μηχανικών σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική πρόταση και τις προοπτικές που ανοίγονται στον ορίζοντα σε όσους ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, τροφοδοτεί το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων που περνούν το κατώφλι της σχολής.
Όπως, η πρωτοετής Εμμανουέλα Δελήρογλου (19 ετών) που αφηγείται το πώς βρέθηκε στο Πρόγραμμα Υποτροφιών: «Από μικρή κοίταζα τα αεροπλάνα και αναρωτιόμουν πως λειτουργούν, πώς πετούν. Νομίζω ότι ήθελα από το Γυμνάσιο να γίνω μηχανικός αεροσκαφών. Μόλις τελείωσα το Λύκειο έκανα, λοιπόν, αίτηση. Η εμπειρία στη σχολή είναι υπέροχη, διότι μου δίνει την ευκαιρία να εκπαιδευτώ σε κάτι που αγαπώ πολύ. Και αν και είχα κάποια ανησυχία μήπως αντιμετωπιστώ διαφορετικά λόγω φύλου, κάτι τέτοιο δεν συνέβη».
Από την άλλη, ο Θοδωρής Μήλης (22 ετών), άφησε τη σχολή που είχε μπει στις Πανελλήνιες, για να πετάξει λίγο πιο ψηλά: «Πέρασα στο Μαθηματικό, αλλά δεν ήταν αυτό που περίμενα. Στα μέσα του 2ου έτους αποφάσισα να ασχοληθώ με την τρέλα μου, τα αεροπλάνα. Σκοπεύω να τελειώσω το Μαθηματικό, ωστόσο επειδή πλέον έχω εμπειρία από δύο σχολές, μπορώ να πω ότι η Σχολή αυτή δεν έχει σχέση με τη φιλοσοφία των ελληνικών Πανεπιστημίων. Εδώ δεν κάνουμε δέκα μαθήματα σε ένα εξάμηνο και τα δίνουμε όλα μαζί, αλλά αυτό γίνεται διαδοχικά. Έτσι, είσαι αφοσιωμένος κάθε φορά σε ένα αντικείμενο, το μαθαίνεις καλά και προχωράς στο επόμενο».
Ενώ, για τον Μανώλη Στεργιόπουλο (20 ετών) τα πράγματα ήταν μάλλον αναμενόμενα: «Ο μπαμπάς μου έχει πτυχίο πιλότου και ο αδελφός μου είναι και αυτός μηχανικός αεροσκαφών -πέρασε από την ίδια σχολή. Όλα αυτά με επηρέασαν και παρότι είχα περάσει στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών αποφάσισα να ακολουθήσω τον ίδιο δρόμο». «Για να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα πρέπει να αγαπάς το αεροπλάνο, να είσαι αφοσιωμένος και να έχεις την ανάγκη να εμβαθύνεις για να δεις τι υπάρχει στο εσωτερικό, πώς δουλεύει κάτι», συμπληρώνει.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, «σε τρία χρόνια από τώρα, τα παιδιά θα είναι στον οργανισμό συντήρησης, στη βαριά συντήρηση αεροσκαφών, και θα εργάζονται ως βοηθοί μηχανικού. Στη νέα μας μεγάλη τεχνική βάση που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στο τέλος του χρόνου με απεριόριστες δυνατότητες για τα παιδιά αλλά και τη εταιρεία. Η εξέλιξη τους θα είναι αδιάκοπη. Θα εκπαιδευθούν σε όλα τα μοντέλα που έχει η εταιρεία και τους περιμένει ένα λαμπρό μέλλον», καταλήγει ο κ. Οικονόμου.
Όσοι ονειρεύονται το μέλλον τους ως μηχανικοί αεροσκαφών και μια καριέρα στον αεροπορικό κλάδο, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο Πρόγραμμα Υποτροφιών Μηχανικών της AEGEAN, έως και τις 23 Ιουλίου 2023, online μέσω της ειδικής φόρμας.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να στείλουν email στο engineerscholarships@aegeanair.com ή να τηλεφωνήσουν στο 210-3550680 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00 – 17:00).