Ελλάδα

PlaisioBots: The Race 2.0: Οι νικητές που αναδείχθηκαν στον Μεγάλο Τελικό

Sponsored Content

Ο διαγωνισμός Plaisiobots: The Race 2.0 αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τη ρομποτική, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς. Μια ευκαιρία να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, αναπτύσσοντας την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, καθώς και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους -απαραίτητα εφόδια τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον τους, όποιο επαγγελματικό δρόμο και αν ακολουθήσουν. Για αυτό και αποτελεί μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία.

Ο φετινός διαγωνισμός αποτέλεσε συνέχεια της προηγούμενης επιτυχημένης διοργάνωσης «Plaisiobots: The Race», του 1ου open call Διαγωνισμού Ρομποτικής & Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, με συμμετοχή πάνω από 60 μαθητών και φοιτητών από όλη την Ελλάδα. Οι 3 πρώτες ομάδες κέρδισαν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο Πανεπιστήμιο MIT και ξεναγήθηκαν σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στη Βοστώνη.

Να σημειωθεί ότι η ομάδα αγωνιστικής ρομποτικής (από παιδιά συνεργατών της Πλαίσιο) που  απέσπασε το Χρυσό Μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα (IROC) το 2021 και βρέθηκε στην κορυφή του κόσμου, ήταν η αφορμή για το ξεκίνημα του θεσμού PlaisioBots!

Ο δεύτερος διαγωνισμός, το «Plaisiobots: The Race 2.0» ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2022 με θέμα το πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει την καθημερινότητα του ατόμου, με συμμετοχή περισσότερων των 500 μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου από  16 πόλεις της Ελλάδας,  ανεξαρτήτως γνώσης και εμπειρίας στη ρομποτική. Από τον Νοέμβριο του 2022 οι μαθητές συμμετείχαν στα θεωρητικά εκπαιδευτικά σεμινάρια προγραμματισμού που διεξάγονται online, με τη Διάνα Βουτυράκου, παγκόσμια πρωταθλήτρια ρομποτικής, να καλύπτει όλο το ακαδημαϊκό κομμάτι. Κάθε εβδομάδα πραγματοποιούσαν ασκήσεις και τεστ, στα οποία αξιολογούνταν. Βάσει της αξιολόγησης, πάνω από 200 μαθητές κατάφεραν να περάσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Από τον Φεβρουάριο του 2023, 58 ομάδες προπονήθηκαν δια ζώσης και ετοίμασαν τα projects τους με την βοήθεια των συνεργαζόμενων κέντρων ρομποτικής κάνοντας πραγματικότητα τις ιδέες τους για να απαντήσουν στο θέμα του διαγωνισμού, «Πώς τα ρομπότ βελτιώνουν τη ζωή του ανθρώπου». Στόχος του όλου εγχειρήματος ήταν να δημιουργηθεί ένα ρομποτικό πρωτότυπο ανά ομάδα μαζί με το business plan του.

Ο μεγάλος διαγωνισμός PlaisioBots: The Race 2.0

Στις 9 Ιουλίου, στον χώρο του Art Factory στον Ταύρο, πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος διαγωνισμός. Το hosting ανέλαβε ο Διονύσης Ατζαράκης, ο οποίος το πηγαίο χιούμορ του διασκέδασε τον κόσμο αλλά κυρίως ενέπνευσε τα παιδιά να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Ο τελικός χωρίστηκε σε δύο φάσεις:

Στην πρώτη φάση πήραν μέρος όλες οι ομάδες, παρουσιάζοντας στην κριτική επιτροπή τα project τους και στη δεύτερη φάση στην οποία και αναδείχθηκαν οι νικητές, πήραν μέρος οι 10 ομάδες που ξεχώρισαν. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η κριτική επιτροπή της πρώτης φάσης αποτελούνταν από νέα μυαλά που απασχολούνται στον τομέα της ρομποτικής ενώ στη δεύτερη φάση τη σκυτάλη πήραν η Μάγκυ Κοντού, Συνιδρύτρια & Lead Product Designer, SimpleApps, ο Νίκος Λάριος, Δρ. ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Ε.ΔΙ.Π. ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ και ο Κώστας Καρπούζης, Επίκουρος Καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.


2U9A3947 Νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού κατάφερε να αναδειχθεί η ομάδα Robohandy από το Αγρίνιο, έχοντας ως ιδέα ένα προσθετικό Ρομποτικό χέρι σε φυσικό μέγεθος, ο χειρισμός του οποίου γίνεται από το χρήστη του με φωνητικές εντολές. Το έπαθλο θα χαρίσει μία συναρπαστική εκπαιδευτική εμπειρία ταξιδεύοντας στην Ελβετία, καθώς θα έχει πρόσβαση στο μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Πυρηνικής Ενέργειας και Σωματιδιακής Φυσικής, το περίφημο «CERN»!

Τη δεύτερη θέση αλλά και μία δωροεπιταγή 1.000 ευρώ κατάφερε να κερδίσει η ομάδα F.A. Project από την Πάτρα, όπου δημιούργησε ένα σύστημα ελέγχου παροχής βοηθειών για κάθε κτηνοτρόφο και καλλιεργητή, με στόχο τη μείωση της σπατάλης και την αρτιότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. 

Δημοφιλέστερα

To Top