Οικονομία

Η νέα μανία στο TikTok με τις καραμέλες – Πώς ξεπηδούν νέα brands και η αναγέννηση της “γλυκιάς” βιομηχανίας

Το TikTok έχει πλέον καθιερωθεί ως η βασικότερη πηγή μαζικής ψυχαγωγίας, έχοντας επίσης γρήγορα εξελιχθεί σε μια πλατφόρμα που καλύπτει όλα τα γούστα, τα ενδιαφέροντα και τα ερωτήματα -είτε αναζητάμε συστάσεις βιβλίων, είτε γρήγορες συνταγές, είτε DIY, είτε εταιρικές παρουσιάσεις, υπάρχει πάντα ανάλογο περιεχόμενο και μια κοινότητα που συγκεντρώνεται γύρω από αυτό, μόνο για εμάς. Γλυκά, γλυκά, γλυκά!

Αυτή τη στιγμή το TikTok βρίθει από εκατοντάδες χιλιάδες βίντεο, των οποίων οι δημιουργοί απολαμβάνουν πολλά διαφορετικά χρωματιστά και όλων των ειδών ζαχαρωτά και καραμέλες. Αρκεί να παρατηρήσουμε τα hashtags #candy και #jellyfruitcandy, με 48,6 δισεκατομμύρια και 28,1 εκατομμύρια προβολές αντίστοιχα, για να αντιληφθούμε το μέγεθος αυτής της «γλυκιάς εμμονής». Ολα φαίνεται να ξεκινούν από την περίοδο της καραντίνας λόγω covid-19 που φαίνεται να άλλαξε τις πτυχές της ζωής μας, πολύ περισσότερο από ό,τι πιστεύουμε. Η Nema Causey ήταν η ιδιοκτήτρια της επιχείρησης Candy Me Up, η οποία πωλούσε ζαχαρωτά σε πελάτες λιανικής και χονδρικής πώλησης. Στη διάρκεια της καραντίνας και της προσωρινής αναστολής λειτουργείας των καταστημάτων, η Causey έπρεπε να βρει έναν τρόπο να κρατήσει το Candy Me Up ζωντανό.

Η λύση βρέθηκε όταν αποφάσισε να μεταφέρει την επιχείρησή της στο διαδίκτυο. Ωστόσο η σωσίβια λέμβος αποδείχτηκε να είναι η πλατφόρμα του TikTok, η οποία φαίνεται να έδωσε νέα ζωή στην επιχείρηση της Causey. H Nema, η οποία κυριολεκτικά γεννήθηκε μέσα στην επιχείρηση ζαχαρωτών καθώς ο πατέρας της είναι ιδιοκτήτης μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες χονδρικής διανομής καραμελών στην Καλιφόρνια, ξεκίνησε να δημιουργεί περιεχόμενο για την εφαρμογή προωθώντας τις καραμέλες της.

Τα πιο επιτυχημένα βίντεο της Causey στο TikTok την ακολουθούν καθώς συσκευάζει σε κουτιά για τους πελάτες της old school καραμέλες, όπως κερένια μπουκάλια γεμάτα με ζαχαρούχο χυμό και vintage κουμπιά καραμέλας. Τα βίντεό της παρουσιάζουν επίσης νέους ιδιαίτερους συνδυασμούς που η ίδια καταναλώνει μπροστά στην κάμερα. Σκεφτείτε τα gummy Nerds clusters και τα dulces enchilados με chamoy (πικάντικη μεξικάνικη σάλτσα) και τυλιγμένα με καρυκεύματα. Ο λογαριασμός της περιλαμβάνει εισαγόμενες μαστιχωτές καραμέλες Puchao και Pocky sticks από την Ιαπωνία, μαζί με ένα σωρό άλλες ασιατικές καραμέλες. Υπάρχουν επίσης παράξενα πράγματα όπως ξινές καραμέλες που ψεκάζει στο στόμα της και γιγαντιαίες τσίχλες.

Ωστόσο, η επιχείρηση της Causey γνώρισε τη μεγαλύτερή της επιτυχία όταν εμφανίστηκε στο TikTok η τάση των jellyfruit. Πρόκειται για έναν γλυκό χυμό, ο οποίος βρίσκεται μέσα σε κάψουλες που έχουν το σχήμα διάφορων φρούτων. Στον κόσμο του TikTok αυτό είναι αρκετό για να γίνει viral. Εκατομμύρια χρήστες κατέκλεισαν την εφαρμογή με βίντεο ASMR , όπου καταβροχθίζουν τέτοιου είδους λιχουδιές, με το hashtag #jellyfruit να αγγίζει σήμερα 4,7 δισεκατομμύρια προβολές. Η επιχείρηση της Causey ήταν για ένα μεγάλο διάστημα η μόνη που πούλαγε ηλεκτρονικά αυτά τα ζαχαρωτά. Σήμερα περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου της κάνοντας βίντεο στο TikTok, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται για περισσότερους από 1,1 εκατομμύρια οπαδούς. «Αν κάτι γίνει viral, μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε 10.000 παραγγελίες», αναφέρει η ίδια.

Η επιστήμη των γλυκών και των παρορμητικών αγορών

Στην περίπτωση της Causey βέβαια, δεν αρκούσε μόνο η ευρηματικότητα και η προσαρμοστικότητά της, αλλά και αυτή η σχετικά παράξενη εμμονή της κοινότητας του TikTok με τις καραμέλες. Μια εμμονή που μας οδηγεί να αναρωτιόμαστε, «γιατί όλοι θέλουν να αγοράζουν καραμέλες online;». Το 1952, ο οικονομολόγος Χόκινς Στερν εργαζόταν στο Ερευνητικό Ινστιτούτο του Στάνφορντ στη Νότια Καλιφόρνια, αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους δημοσίευσε ένα ελάχιστα γνωστό έγγραφο με τίτλο “Η σημασία των παρορμητικών αγορών σήμερα”. Σε αυτό το έγγραφο ο Stern περιέγραψε ένα φαινόμενο που ονόμασε Suggestion Impulse Buying, το οποίο “πυροδοτείται όταν ο αγοραστής βλέπει ένα προϊόν για πρώτη φορά και οραματίζεται την ανάγκη του γι’ αυτό”. Σύμφωνα με το φαινόμενο αυτό οι πελάτες αγοράζουν πράγματα, όχι απαραίτητα επειδή τα θέλουν, αλλά εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο τους παρουσιάζονται. Αυτή η απλή ιδέα -ότι το πού τοποθετούνται τα προϊόντα μπορεί να επηρεάσει το τι θα αγοράσουν οι πελάτες- έχει γοητεύσει τους λιανοπωλητές και τα παντοπωλεία από τη στιγμή που ο Stern διατύπωσε αυτό το φαινόμενο σε λέξεις.

Κατά κάποιον τρόπο, η διαδραστικότητα του TikTok βασίζεται στον ίδιο παράγοντα που χρειάζεται ένα κοινότυπο φυσικό ζαχαροπλαστείο για να επιβιώσει, τους παρορμητικούς αγοραστές. Με τα γλυκά να εξακολουθούν να αποτελούν μια επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, η αγορά μιας καραμέλας από ένα ζαχαροπλαστείο TikTok είναι παρόμοια με την αγορά μιας σακούλας με ζελεδάκια για να τσιμπάμε όταν είμαστε στον κινηματογράφο. «Η καραμέλα είναι μια παρορμητική αγορά και παραδοσιακά συνδέεται με την ψυχαγωγία» αναφέρει ο Tim Forrest, σύμβουλος λιανικής πώλησης τροφίμων. Το TikTok, όπως και άλλες πλατφόρμες, παρέχουν πρόσβαση στους καταναλωτές για παρορμητικές αγορές. Και φυσικά η συγκεκριμένη εφαρμογή κάνει τη δημιουργία ενός διαδικτυακού κοινού πολύ εφικτή και φθηνή. Πρόκειται για μια μορφή ψυχαγωγίας η οποία ταυτόχρονα έχει κάνει το ψηφιακό μάρκετινγκ πιο προσιτό σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Στο TikTok τα βίντεο μικρής διάρκειας γίνονται ο κινηματογράφος του κοινού και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν, εξερευνούν και ανακαλύπτουν προϊόντα, αποτελώντας σήμερα απαραίτητο μέρος κάθε στρατηγικής μάρκετινγκ. Δημιουργώντας κουλτούρα και συμμετέχοντας στις αγαπημένες τους μάρκες, οι κοινότητες στο TikTok ωθούν τους χρήστες να ανακαλύψουν νέες επιχειρήσεις και προϊόντα.

Με τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες του να έχουν ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, εδραιώνεται η θέση του ως το πιο σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. “Πρόκειται για μια μορφή ψυχαγωγίας, μια μορφή διασημότητας”, λέει ο Forrest. “Oι άνθρωποι αγαπούν τα γλυκά, κι αυτό μάλλον δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο φέρνεις την προσοχή και την ευαισθητοποίηση στο προϊόν σου. Νομίζω ότι θα μοιάζει πολύ με το Facebook, όπου πολλές επιχειρήσεις βρήκαν επιτυχία τις πρώτες μέρες, πριν το Facebook το κάνει τόσο ακριβό για τους ανθρώπους να διαφημιστούν εκεί”.

Επειδή οι Αμερικανοί αγαπούν τα γλυκά -ο Forrest σημειώνει ότι οι Αμερικανοί καταναλώνουν δισεκατομμύρια δολάρια από το γλυκό κάθε χρόνο και η αγορά ζαχαρωδών συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια ακόμη και στην κουλτούρα μας που έχει εμμονή με την ευεξία- είναι σχεδόν απίθανο το ζαχαροπλαστείο να εξαφανιστεί ποτέ. Αλλά το αν το TikTok θα είναι ή όχι το μέρος απ’ όπου θα αγοράζουμε γλυκά στο μέλλον, μένει να το δούμε.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image
Πηγή: newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top